A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Потаський заклад загальної середньої освіти І-ІI cтупенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

Самоврядування в закладі

Шкільний уряд "Стежина"

   Шкільний уряд «Стежина» - самостійна громадська організація дітей, юнацтва, дорослих, яка створена на добровільній основі при Потаській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів

   Шкільний уряд «Стежина» заснований 18 січня 2000 року. За цей час система учнівського самоврядування змінювалася та вдосконалювалася. Очолює уряд президент, який обирається на загальношкільних зборах.

  Організація має свій прапор, гімн та галстуки. Виконавчим органом є Учнівський комітет, до складу якого входять міністри, які очолюють сім секторів, старости класів, секретар, радники. Діють такі учнівські комітети

  • ·        Сектор позакласної роботи
  •          Сектор дисципліни і порядку
  • ·        Трудовий сектор
  • ·        Сектор загального навчання
  • ·        Шефський сектор
  • ·        Спортивний сектор
  • ·        Редколегія

Роботу шкільного уряду координує педагог – організатор, який надає школярам методичну та практичну допомогу, працюючи в тісному контакті з адміністрацією школи, педагогічним колективом, класними керівниками.

Метою шкільного уряду є: згуртування дітей та юнацтва на цікаві, добрі та корисні справи; виховання найвищих почуттів людяності – любові до рідної землі, до своєї родини, свого народу; пошани до історичного минулого, до культури; виховання до доброти та милосердя; захист прав та інтересів уряду розвиток індивідуальних та творчих здібностей; активізація ролі учнівського самоврядування; виховання в учнів активної життєвої позиції та уміння адаптуватися в соціумі; впровадження у практику виховної системи школи інноваційних технологій.

Провідна ідея: всебічне виховання особистості через участь в органах учнівського самоврядування.

Девіз: «Весело жити нам в ріднім краю, любим ми всі Батьківщину свою»

Мета педагогів: виховати учнів дбайливими та відповідальними господарями своєї школи, які вміють співпрацювати на принципах рівності, гласності, демократизму, приймати рішення та виконувати їх. В основі діяльності принцип: Пропонуй! Організовуй! Виконуй!

Наш девіз:

Весело жити нам

В ріднім краю,

Любим ми всі

Батьківщину свою.

Прийнятий на

загальному зборі 2000 року

Положення

про символи дитячої організації «Стежина»

Потаської загальноосвітньої школи І – ІІ ступенів

Дитяча організація «Стежина» Потаської загальноосвітньої школи І – ІІ ступенів має свою символіку: прапор, гімн, галстук.

Галстук – галстук синьо – жовтого кольору.

Прапор – офіційний відмітний знак об’єднання, опис якого фіксується в установчих документах.

Прапор учнівського самоврядування «Стежина» - прямокутне синє полотнище, на якому зображене сонечко

Гімн – офіційна урочиста пісня, яка на рівні з гербом і прапором є символом дитячої учнівської організації. Гімн учнівського самоврядування «Стежина» затверджений в установчих документах школи. В поетичних словах гімну відображається велике прагнення учнів отримати високий рівень знань, вдячність школі, її вчителям за знання, розуміння, любов; сподівання не забувати рідні стіни школи і тих вчителів, що допомагають дивитись у вічі майбутньому, а також побажання школі бути найкращою.

 

Педагогічні основи учнівського самоврядування

 

Самоврядування

 

•    метод організації учнівського колективу, який забезпечує формування відносин відповідальної залежності в колективі та організаторських якостей окремої особистості

•    складова частина системи педагогічних засобів, оскільки вирішує специфічні завдання єдиного колективу

•    результат педагогічного управління з боку дорослих

•    принцип організації колективу учнів

•    діяльність, яка здійснюється самими дітьми, включаючи постановку мети ,її розробку

Принципи

•    регулярна почергова змінність виборного активу

•    розширення реальних прав і повноважень органів самоврядування

•     доброзичлива вимога

•     конкретизація колективних творчих справ

•     

•     диференціація та індивідуалізація

Етапи розвитку

 

І - залучення всіх учнів до суспільно-корисної діяльності; розподіл громадських доручень і визначення їх змісту

II - розширення діяльності парламенту у зв'язку із появою в них додаткових секцій

ІІІ - чітка побудова структури самоврядування

Зміст педагогічного керівництва

•    об'єднання зусиль педагогів та учнів навколо цікавої справи

•    створення умов для спільної діяльності громадських організацій, об'єднань, парламенту

•     спільне керівництво творчими групами і об’єднаннями, факультативами, гуртками, органами учнівського самоврядування

•    уміле поєднання, розподіл доручень виконавського характеру з дорученнями організаторського характеру кожного до управлінської діяльності

•     виявлення і розстановка організаторів та виконавців па основі знань індивідуальних особливостей та потенційних можливостей кожного учня

Затверджено

СТАТУТ

ДИТЯЧОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ

«СТЕЖИНА»

Прийнятий 18 січня 2000 року

Статут Учнівського самоврядування Потаської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів.

Правління Учнівського самоврядування від імені учнів школи, висловлюючи суверенну волю учнів, дбаючи про забезпечення прав і свобод людини — учня та гідних умов її життя, піклуючись про зміцнення Учнівського самоврядування в школі, прагнучи розвинути і зміцнити демократію в суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням учнів, приймає цей Статут — основний закон Учнівського самоврядування загальноосвітньої школи.

Розділ І Загальні засади

Стаття 1. Учнівське самоврядування є добровільним об'єднанням учнів.

Стаття 2. Учнівське самоврядування є організацією, що складається з людей, створена людьми і для людей. Учні є людьми.

Стаття 3. Метою учнівського самоврядування є формування в учнів почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.

Стаття 4. Основною мовою спілкування в школі є державна мова — українська. Учнівське самоврядування дбає про запровадження мови в усіх сферах діяльності школи.

Стаття 5. Учнівське самоврядування сприяє вивченню мов міжнародного спілкування.

Стаття 6. Символами Учнівського самоврядування Потаської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів є прапор Учнівського самоврядування, герб Учнівського самоврядування і гімн Учнівського самоврядування.

 

Розділ II Права, свободи та обов'язки

Стаття 7. Усі учні школи є рівними у своїй гідності та правах.

Стаття 8. Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканною і ніщо не повинно загрожувати здоров'ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність.

Стаття 9. Образою честі й гідності кожного, хто працює чи навчається в школі, є будь-які дії чи слова, що принижують честь, гідність іншої людини.

Стаття 10. Кожен учень має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо при цьому не порушуються права і свободи інших людей.

Стаття 11. Кожен учень має обов'язки перед суспільством та школою.

Учень зобов'язаний:

пройти курс навчання в школі;

подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;

виконувати вимоги вчителів з підготовки до уроків;

дотримуватись норм та правил поведінки в школі.

Стаття 12. Учень має право, щоб урок закінчувався відразу після дзвінка на перерву.

Стаття 13. Учень має право на свободу думки та слова, на вільне вираження своїх поглядів та переконань.

Стаття 14. Кожен учень має право вільно збирати, зберігати, використовувати та поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб — на свій вибір. Ця інформація не повинна порушувати честь та гідність кожного, хто навчається чи працює в школі.

Стаття 15. Кожен учень має право обирати профіль навчання, факультативи та додаткові заняття, мистецькі гуртки, студії — на свій вибір.

Стаття 16. Кожному гарантується знати свої права та обов'язки.

Стаття 17. Кожен учень або працівник школи зобов'язаний неухильно додержуватися Статуту та законів Учнівського самоврядування школи.

Стаття 18. Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

Стаття 19. Учні мають право брати участь в управлінні справами Учнівського самоврядування школи, вільно обирати і бути обраними до органів Учнівського самоврядування школи, подати свою пропозицію, вимогу Президентові Учнівського самоврядування школи.

Стаття 20. Не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди.

Стаття 21. Кожному гарантується таємниця листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції.

Стаття 22. Кожен учень школи має право брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя.

Розділ III Вибори

Стаття 23. Кандидат в президенти висувається як групою учнів, так і шляхом самоврядування.

Стаття 24. Кандидатура має бути підтверджена не менше, як десятьма підписами представників, не менше чотирьох класних колективів школи.

Стаття 25. Президент обирається таємним голосуванням на перервах, до і після уроків у присутності директора чи завуча школи.

Стаття 26. Вибори проводяться за потреби.

Стаття 27. Днем виборів слід вважати другий вівторок жовтня.

Стаття 28. Президент обирається більшістю голосів учнів класів школи шляхом таємного голосування.

Стаття 29. Право бути обраним має право кожен учень 8—11 класів школи.

Стаття 30. Офіційне оголошення результатів виборів президента Учнівського самоврядування проводиться на наступний день після Виборів – друга середа жовтня.

Стаття 31. Новообраний Президент Учнівського самоврядування вступає на пост з моменту складання присяги на урочистій лінійці.

Стаття 32. Президенту вручається посвідчення Президента Учнівського самоврядування.

Стаття 33. День оголошення результатів виборів слід вважати святом — Днем Президента.

 

Розділ ІV. Загальні учнівські збори школи

Стаття 34. Найвищим органом Учнівського самоврядування школи є Загальні учнівські збори школи.

Стаття 35. Загальні учнівські збори школи мають скликатися не рідше 2-х разів на рік.

Стаття 36. Загальні учнівські збори школи вирішують поточні важливі справи шкільного життя.

Розділ V. Правління Учнівського Самоврядування

Стаття 37. Правління Учнівського самоврядування є органом влади школярів, що підпорядковується Загальним зборам школи.

Стаття 38. Обраним до Правління може бути кожен учень, що визнає Статут і дотримується Законів школи.

Стаття 39. Правління вирішує питання про порушення Законів школи і, в залежності від кількості і ступеня порушень, накладає стягнення (вибачення, публічне вибачення, відшкодування збитків, повторне чергування, попередження про клопотання, про виключення та інше).

Стаття 40. Правління може подати клопотання про захист учня в конфліктній ситуації з викладачем чи працівником школи.

Стаття 41. Правління організовує і сприяє організації різноманітних шкільних заходів, направлених на покращення умов життя школи.

Стаття 42. Правління контролює роботу міністрів. Правління може бути присутнім на засіданні Педагогічної Ради школи.

Стаття 43. Міністр — це учень, який слідкує за дотриманням учнями, викладачами та працівниками школи законів у межах класу, сприяє організації життя класного колективу.

Стаття 44. Міністр звітується перед президентом Учнівського самоуправління, класним керівником, адміністрацією школи.

Стаття 45. Члени правління — міністри та прем'єр — керують роботою окремих міністерств.

Стаття 46. Члени правління особисто відповідають за основні напрямки роботи Самоврядування.

Стаття 47. Члени правління збирають ідеї учнів своїх класів стосовно роботи Самоврядування і представляють їх на зборах Правління.

Стаття 48. Члени правління представляють своїм класам звіти роботи Правління Самоврядування.

Розділ VI Президент Учнівського самоврядування

Стаття 65. Президент є головою Учнівського самоврядування школи.

Стаття 66. Президент є гарантом прав учнів, визначених законом.

Стаття 67. Президент призначає організаторів міністерств, а також безпосередньо коригує і спрямовує роботу міністрів

Стаття 68. Президент видає укази про створення об'єднань, гуртків, проведення заходів, акцій, які не суперечать Законам чи Статуту, і мають за мету благо школи.

Стаття 69. Президент співпрацює з дирекцією згідно Статуту.

Стаття 70. Президент може призупинити рішення правління і домагатися його перегляду.

Стаття 71. Президент може бути присутнім на засіданні Педагогічної Ради школи, виступати на захист учнів ніколи.

Стаття 72. Президент звітується перед Правлінням щосеместру. Правління може оголосити імпічмент Президенту в разі невиконання Президентом своїх обов'язків і порушень Законів школи.

Стаття 73. Президент поводить себе толерантно, суворо дотримується норм культури спілкування.

Стаття 74. Президент складає таку присягу;

«Я, (ім'я та прізвище), волею учнів школи обраний Президентом Учнівського самоврядування, заступаючи на цей пост, повністю усвідомлюючи свою високу відповідальність, урочисто присягаю, що буду вірно служити учням та колективу школи, суворо дотримуватися Конституції України та Статуту школи, сприяти втіленню їх у життя, зміцнювати авторитет школи, охороняти права, свободи і законні інтереси учнів школи, гідно нести високе звання Президента Учнівського самоврядування, сумлінно виконувати свої обов'язки».

Стаття 75. Президент планує і веде збори Правління.

Стаття 76. Президент розподіляє завдання між міністерствами.

Стаття 77. Президент співпрацює з директором школи та радником Правління Самоврядування.

Стаття 78. Президент виконує функцію зв'язку між учнями й адміністрацією школи, вчителями і місцевою громадою.

Стаття 79. Президент відповідає за підготовку майбутніх керівників Учнівського самоврядування в школі.

Стаття 80. Президент виконує свої повноваження до вступу на пост новообраного Президента Учнівського самоврядування. Повноваження Президента Учнівського самоврядування припиняються достроково у разі відставки або випуску зі школи.

Розділ VII Сектори

Трудовий сектор

Стаття 81. Організовує збір овочів до шкільної їдальні і вести облік виконаної роботи

Стаття 82. Трудовий сектор організовує роботу на пришкільних ділянках

Стаття 83. Трудовий сектор здійснює контроль за збереженням електроенергії  та води в школі

Стаття 84. Трудовий сектор  організовує та проводить акцію «Школа – твій дім» (висадка дерев і кущів на території школи)

Стаття 85. Трудовий сектор організовує прибирання території біля школи

Стаття 86. Трудовий сектор організовує чергування по школі

Стаття 87. Трудовий сектор здійснює контроль за збереженням хліба у шкільній їдальні..

Спортивний сектор

Стаття 88. Робота Сектору полягає в проведенні різних спортивних акцій, турнірів, туристичних змагань і походів.

Стаття 89. Голова Сектору повинен мати організаторські здібності, хорошу фізичну форму і бути прикладом для інших учнів.

Стаття 90. Голова Сектору повинен проявляти активність у різних спортивних акціях, здійснювати нагляд за фізичною формою учнів та станом здоров'я, пропагувати здоровий спосіб життя.

Сектор позакласної роботи

Стаття 91. Сектору позакласної роботи керує проведенням культурно-масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення з підготовки цих заходів.

Стаття 92. Сектору позакласної роботи організовує оформлення школи та класних кімнат.

Стаття 93. Сектору позакласної роботи несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої частини та дозвілля.

Стаття 94. Сектору позакласної роботи встановлює зв'язки з кінотеатрами, клубами, Будинками культури, Будинками дітей та молоді, музеями тощо.

Стаття 95. Сектору позакласної роботи домовляється про проведення лекцій, вечорів, екскурсій, кінолекторії для учнів.

Стаття 96. Сектору позакласної роботи вивчає бажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності. Організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.

Сектор загального навчання

Стаття 97. Сектору загального навчання організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки.

Стаття 98. Сектору загального навчання залучає учнів у гуртки, виступає з ініціативою створення нових гуртків за інтересами.

Стаття 99. Сектору загального навчання надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів, створення лекторських груп тощо.

Стаття 100. Сектору загального навчання бере участь в обладнанні навчальних кабінетів, організації виготовлення навчальних посібників, дидактичного матеріалу, облік і збереження обладнання, ремонт і виготовлення нових, дидактичних матеріалів у шкільних умовах.

Стаття 101. Сектору загального навчання проводить заходи, направленні на підвищення якості знань учнів (предметні олімпіади, вечори, стінгазети, конкурси, огляди підручників).

Стаття 102. Сектору загального навчання бере участь у підготовці і проведенні бесід у класах.

Сектор дисципліни і порядку

Стаття 103. Сектору дисципліни і порядку надає допомогу педагогічному колективу школи у вихованні свідомої дисципліни, дотриманні учнями Правил для учнів.

Стаття 104. Сектору дисципліни і порядку організовує чергування класних колективів по школі, на вечорах, призначає та інструктує відповідальних чергових Правління, оцінює якість виконання цієї роботи.

Стаття 105. Сектору дисципліни і порядку виховує в учнів бережливе ставлення до збереження шкільного майна.

Стаття 106. Сектору дисципліни і порядку створює бригади учнів для ремонту меблів та шкільного інвентарю.

Стаття 107. Сектору дисципліни і порядку призначає відповідальних за дотримання дисципліни та порядку.

Стаття 108. Сектору дисципліни і порядку використовує заходи виховного впливу до порушників дисциплін.

Стаття 109. Сектору дисципліни і порядку співпрацює з батьківським комітетом, правлінням школи з питань поведінки учнів.

Стаття 110. Сектору дисципліни і порядку здійснює контроль за діяльністю прем'єрів.

Стаття 111. Сектору дисципліни і порядку здійснює контроль за діяльністю шкільної їдальні.

Шефський сектор

Стаття 112. Робота полягає в захисті прав і гідності учня.

Стаття 113. Завдання Сектору — запобігати порушенню прав учнів зі сторони вчителів та старшокласників.

Стаття 114. Голова Сектору повинен знати Конвенцію ООН про права дитини і мати хорошу репутацію серед вчителів.

Стаття 115. Члени сектору зобов'язуються вислуховувати скарги учнів про порушення їхніх прав.

Розділ VIIІ Прикінцеві положення

Стаття 116. Статут набуває чинності з дня його прийняття.

Стаття 117. День прийняття Статуту Учнівського самоврядування є загальношкільним святом — Днем Статуту Учнівського самоврядування.

Розділ ІX Перехідні статті

1. Правління коригує Статут Учнівського самоврядування для нинішніх та майбутніх поколінь учнів.

2.Статут є дійсним, поки відповідає сучасній структурі школи.

3.Статут затверджується правлінням учнівського самоврядування та директором школи.

4.Всі статті Статуту стосуються кожного учня та працівника школи — без винятків.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора