A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Потаський заклад загальної середньої освіти І-ІI cтупенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

НУШ

 

«Нова́ украї́нська шко́ла» (НУШ) – реформа середнього шкільництва Міністерства освіти та науки. Передбачає створення школи, де діти будуть навчатися через діяльність, а основна увага спрямована на розвиток компетентностей, а не запам’ятовування фактів. У 2017–2018 навчальному році 100 шкіл тестували новий стандарт, з 2018–2019 навчального року усі перші класи навчаються за ним.

Мета реформи – створити школу, у якій „буде приємно вчитися“, а також яка „буде виховувати відповідальних, активних і підприємливих громадян“.

 

Формула НУШ складається з дев’яти компонентів:- Формування компетентностей- Умотивований учитель, що має можливість розвиватися і свободу впроваджувати нові напрацювання- Ціннісне виховання- Автономія для шкіл- Трикутник партнерства учень-вчитель-батьки- Дитиноцентризм- Нова структура школи- Справделивий розподіл публічних коштів- Сучасне освітнє середовище. 

- Цілісна особистість, усебічно розвинена, здатна до критичного мислення- Патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення, поважає гідність і права людини- Інноватор, здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку за принципами сталого розвитку, конкурувати на ринку праці, учитися впродовж життя. 

- Спілкування державною (і рідною, у разі відмінності) мовами- Спілкування іноземними мовами- Математична компетентність- Основні компетентності у природничих науках і технологіях- Інформаційно-цифрова компетентність- Уміння вчитися впродовж життя- Ініціативність і підприємливість- Соціальна та громадянська компетентності пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей- Обізнаність та самовираження у сфері культури- Екологічна грамотність.

Основні принципи педагогіки партнерства:- повага до особистості- доброзичливість і позитивне ставлення- довіра у відносинах- діалог – взаємодія – взаємоповага- розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків)- принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей).

Одним з основним напрямків підготовки до реформи є підготовка вчителів. На онлайн-платформі Ed-era був розроблений шеститижневий курс для вчителів перших класів, що є першим етапом. Далі йде безпосереднє навчання вчителів тренерами, що пройшли підготовку за програмою ГО «Освіторія» спільно з МОН. На початок 2018-2019 навчального року підвищення кваліфікації пройшли понад 22 тисячі вчителів початкових класів.

Навчання триватиме 12 років, як прийнято в більшості розвинених країн. Початкова школа триває чотири роки і поділяється на два цикли (1-2 класи – адаптаційно-ігровий, 3-4 класи - основний). Базова середня освіта - п’ять років і поділяється на два цикли (5-6 класи - адаптаційний, 7-9 класи – базове предметне навчання). Профільна середня освіта – три роки, передбачає вибір академічного чи професійного спрямувань. 

У класі має бути створено 8 навчальних осередків:- навчально-пізнавальної діяльності (з партами/столами)- змінні тематичні осередки (дошки/фліпчарти/стенди для діаграм з ключовими ідеями)- для гри (інвентар для настільних та рухливих ігор)- художньо-творчої діяльності- куточок живої природи для проведення дослідів (пророщення зерна, догляд за рослинами, акваріум)- відпочинку (з килимом для сидіння та гри, пуфами, подушками)- дитяча класна бібліотека- осередок вчителя. 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора